måndag 11 oktober 2010

Tomte verkstad i full gång.

Nu är det bråttom i tomteverkstan. Idag har jag målat mina snögubbslyktor, som bränts 2 gånger och ska om ett par dagar brännas en tredje gång.
Den här tiden är fantastiskt rolig, när man ägnar så gott som dygnets alla timmar, till att tillverka saker som ska vara med på Sollebrunns hantverksmässa under Alla Helgonhelgen.
Det är svårt att hinna tillverka allt man vill ha med, och huvudet är fullt av nya ideer, men det blir aldrig så mycket som man kan önska sej.
Men många tomtar blir det.
Välkomna alla som tycker om fint hantverk. det är över 80 utställare som visar o säljer sitt hantverk i Sollebrunn, lördag och söndag den 6 o 7 november 10 - 16.00. Gott hembakat fika finns att köpa.
Det ska bli så roligt.

4 kommentarer:

  1. Hej, hittade din sida när jag sökte på hantverksmässan i Sollebrunn. Ser verkligen fram emot att se dina alster i verkigeheten, specielt grädd- och godisburkarna som ser såå fina ut!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag var där! Alltså i Sollebrunn. Köpte två såååå fina tomtar av dig.
    Tack och hälsning
    Ingrid O

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Det var ju synd att du hade spetsat in dej på mina burkar. men de finns ju på Korpens Lustgård om du har möjlighet att titta in där. Butiken ligger i hörnet av Drottninggatan o Färgaregatan.Jag hoppas att du fick se mycket fint av hantverk ändå i Sollebrunn

    SvaraRadera
  4. Hej Ingrid. Tack för att du tycker om mina tomtar. Det är alltid lika roligt att höra.
    Jag har oxå en speciell kärlek till dem. Både när de tillverkas,målas och sedan ska få namn. Vissa är svårare att lämna bort o sälja.
    Ha en skön vinter
    Marie Runestam

    SvaraRadera